Skarbnik Miasta
1. Skarbnik odpowiada za gospodarkę finansową miasta i jako główny księgowy budżetu realizuje wynikające z tego tytułu zadania określone w odrębnych przepisach.
2. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
2. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) kontrasygnata oświadczeń woli składanych w imieniu miasta, jeżeli mogą one spowodować powstanie zobowiązań finansowych;
2) organizowanie i koordynowanie prac planistycznych związanych z przygotowywaniem projektu budżetu miasta;
3) opracowywanie projektów budżetu miasta, Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz analizowanie i koordynowanie prac Wydziałów, Referatu i jednostek organizacyjnych miasta w tym zakresie;
4) sporządzanie projektu układu wykonawczego budżetu wg zasad określonych w odrębnych przepisach;
5) przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń Burmistrza w sprawie zmian w budżecie oraz w sprawie wykorzystania nadwyżki budżetowej i rezerwy budżetowej;
6) czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu oraz opracowywaniem analiz w tym zakresie;
7) nadzór i kontrola nad sporządzaniem planów finansowych przez Wydziały, Referat;
8) nadzór i kontrola prawidłowości wykonywania planów finansowych w podległych zakładach i jednostkach budżetowych oraz w Urzędzie;
9) opiniowanie wniosków w sprawie przyznania dotacji oraz przekazywanie i rozliczanie przyznanych dotacji we współdziałaniu z Wydziałami, Referatem;
10) współudział z naczelnikami Wydziałów merytorycznych w przygotowywaniu i przeprowadzaniu procedur przetargowych przy zaciąganiu kredytów;
11) przygotowywanie i przeprowadzanie procedur przetargowych na bankową obsługę budżetu miasta i zaciąganie kredytów oraz pożyczek;
12) bieżąca kontrola stanu długu publicznego budżetu miasta w celu zachowania równowagi budżetowej;
13) przedkładanie organom miasta propozycji w zakresie kierunków polityki podatkowej oraz wysokości podatków;
14) kierowanie pracą Wydziału Finansowego i kontrola wykonywania obowiązków służbowych przez podległych pracowników;
15) nadzór i kontrola sporządzania planów finansowych, sprawozdawczości i bilansów podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych oraz instytucji kultury;
16) nadzór nad postępowaniem podatkowym oraz prowadzeniem egzekucji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych;
17) prowadzenie rachunkowości Urzędu Miasta oraz jego gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
18) wykonywanie funkcji kontrolnej i instruktażowej w zakresie organizacji finansów i rachunkowości w podległych jednostkach budżetowych i zakładach budżetowych;
19) nadzór nad sprawami postępowania w sprawach pomocy publicznej dla przedsiębiorców;
20) współdziałanie z innymi Wydziałami, Referatem w dziedzinie analiz i ocen skutków polityki podatkowej miasta.
2) organizowanie i koordynowanie prac planistycznych związanych z przygotowywaniem projektu budżetu miasta;
3) opracowywanie projektów budżetu miasta, Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz analizowanie i koordynowanie prac Wydziałów, Referatu i jednostek organizacyjnych miasta w tym zakresie;
4) sporządzanie projektu układu wykonawczego budżetu wg zasad określonych w odrębnych przepisach;
5) przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń Burmistrza w sprawie zmian w budżecie oraz w sprawie wykorzystania nadwyżki budżetowej i rezerwy budżetowej;
6) czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu oraz opracowywaniem analiz w tym zakresie;
7) nadzór i kontrola nad sporządzaniem planów finansowych przez Wydziały, Referat;
8) nadzór i kontrola prawidłowości wykonywania planów finansowych w podległych zakładach i jednostkach budżetowych oraz w Urzędzie;
9) opiniowanie wniosków w sprawie przyznania dotacji oraz przekazywanie i rozliczanie przyznanych dotacji we współdziałaniu z Wydziałami, Referatem;
10) współudział z naczelnikami Wydziałów merytorycznych w przygotowywaniu i przeprowadzaniu procedur przetargowych przy zaciąganiu kredytów;
11) przygotowywanie i przeprowadzanie procedur przetargowych na bankową obsługę budżetu miasta i zaciąganie kredytów oraz pożyczek;
12) bieżąca kontrola stanu długu publicznego budżetu miasta w celu zachowania równowagi budżetowej;
13) przedkładanie organom miasta propozycji w zakresie kierunków polityki podatkowej oraz wysokości podatków;
14) kierowanie pracą Wydziału Finansowego i kontrola wykonywania obowiązków służbowych przez podległych pracowników;
15) nadzór i kontrola sporządzania planów finansowych, sprawozdawczości i bilansów podległych Radzie jednostek i zakładów budżetowych oraz instytucji kultury;
16) nadzór nad postępowaniem podatkowym oraz prowadzeniem egzekucji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych;
17) prowadzenie rachunkowości Urzędu Miasta oraz jego gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
18) wykonywanie funkcji kontrolnej i instruktażowej w zakresie organizacji finansów i rachunkowości w podległych jednostkach budżetowych i zakładach budżetowych;
19) nadzór nad sprawami postępowania w sprawach pomocy publicznej dla przedsiębiorców;
20) współdziałanie z innymi Wydziałami, Referatem w dziedzinie analiz i ocen skutków polityki podatkowej miasta.
Metryka strony